Ћирилица Latinica
07.05.2018.
Kolumne

Egoizam na izbornim listama i borba za privilegije

Autor: Redakcija 40 Ostavite komentar

Piše: o. Jovan Plamenac

Politički izbori u Crnoj Gori (vjerovatno je tako i drugdje) prilika su da izađemo iz svoje ljušture kojom kod drugih stvaramo predstavu o sebi i pokažemo se kakvi uistinu jesmo.
Formiranje izbornih lista prilika je da vidimo kakvi su oni iz ponude za glasanje. I ovih dana smo, tako, slušali o borbama za viša mjesta na izbornim listama.

Ta borba nije nadmetanje u poštenju, viteštvu, znanju, organizacionim sposobnostima… To je borba za poziciju u društvu iz koje se, barem potencijalno, može izvući neka korist za sebe i svoju porodicu: odbornička platica, honorar u nekom odboru, dnevnice za putovanja, bolja mogućnost zaposljenja djeteta, medijski nastupi i mogućnost uticaja na neke društvene procese, pa, ma koliki oni bili, i pozicija u društvu koju oni donose…, ali i zadovoljenje svoje sujete, svog veljanja, „ko je kao ja“, u stvari svoje gordosti.

Što je jači egoizam u tim ljudima, to je i borba za više mjesto na izbornoj listi žešća. Ona zna da bude bezobzirna, čak i surova, kao kada je u pitanju biti ili ne biti. Tako kandidati za viša mjesta na izbornim listama, ona mjesta koja znače mogućnost ulaska u skupštinu, opštinsku ili republičku, postaju gladijatori u demokratskim procesima, a izborne liste gladijatorske arene.

Ova borba je vidljivija u opozicionim strankama i njihovim koalicijama. Ima je i u vladajućim strankama, pa i Demokratskoj partiji socijalista, ali oni to bolje kriju od javnosti. Dakle, borba za ulogu „narodnog predstavnika“ nije borba za opšti interes; ona je prizemna.

Kandidat za odbornika (ili poslanika) ima svoje štitonoše i drugu logistiku koja od svog angažmana ima takođe koristi, sve do 10-20 evra dnevnice za lijepljenje plakata. Tako je u opozicionim strankama, tako je i u vladajućim. Samo što su kod stranaka koje drže vlast, pa sa njome i državne firme i ustanove, kvote veće.

Politički izbori su, takođe, prilika da se kakvim uistinu jesmo pokažemo i mi koji glasamo, mi koji smo, na neki način, topovsko meso onima sa izbornih lista. Da li mi glasamo za one za koje smatramo da će, ako budu izabrani, donijeti istinski boljitak ovoj zgužvanoj državi, ili za one od kojih očekujemo ličnu materijalnu korist?

Da li glasamo za one koji bi barem pokušali da ovaj uniženi narod, amputiranog dostojanstva, izvuku iz blata zapadnjačke liberalne ideologije, ili nam se to blato navuklo na oči, pa nam je u njemu ugodno kao svinji u brlogu?

Da li kada na dan izbora uđemo u onu kabinicu, sami sa olovkom u ruci i ispred sebe spiskom ponuđenih političkih stranaka i koalicija, od kojih je svaka već javno ponudila svoj vrijednosni sistem naših političkih (a samim tim i životnih) sudbina, razmišljamo o svom trbuhu ili svojoj duši?

Da li je naša sloboda novac kojim možemo kupiti dobru hranu, platiti ljekara (legalno ili ilegalno), kupiti dobra kola i skupo se obući, raskalašno se provesti i vidjeti svijeta ili nam je oslobođenje razvaljivanje okova koji našu dušu drže zatočenu u animalnim potrebama našeg tijela i naše sujete?

Da li nam je mjera slobode ugled u društvu mjeren našim materijalnim imetkom i društvenim uticajem, ili naša potencijalna bogolikost? Ovog opredjeljenja na političkim izborima nije oslobođen nijedan društveni sloj, od potkazivačâ i spletkarošâ pa sve do sveštenikâ. 

Ne kaže se uzalud da svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje. Vlast koju ima, narod zaslužuje i kada je voljno odabere, ali i kada dopusti da mu bude nametnuta mimo njegove volje. 

Navikli smo da političarima, posebno uoči izbora, sa usana teku med i mlijeko. Kada prođu izbori, kada budu izabrani (stvarno ili prevarno), kada se ustoliče na vlasti, gledamo kako se med i mlijeko slivaju u njihove džepove. I presrećni smo ako nas se dotakne neka kapljica.

Ali, i među političarima je čestitih ljudi. Na biračima je da ih prepoznaju. Još ako birači glasaju vođeni čestitim motivima, eto nam – života.

(Sloboda)

Komentari
Parohijan, Veliki Pijesak
Parohijan, Veliki Pijesak: Ovo je jedan od najuglednijih svestenika u pravoslavlju i najomiljeniji srpski pop u Crnoj Gori, Bio je sa narodom i na protestima DF-a, za razliku od mnogih koji se kriju iza mantija i slicno, i on javno saopstava svoje stavove i javno podrzava Demokratski front i koaliciju oko DF-a. NJegovi parohijani ga jako dobro znaju i slusaju njegove savjete. I sada svima jasno kaze u Baru da zaokruze broj 1 na listicu, znaci "DF - SNP, Za grad koji volimo".
07.05.2018 08:31
Mirko
Mirko: E sa ovim tekstom dospodina Plamenca se slazem , vidi se da je nekad bio novinar, ali da i medju politicarima ima cestitih ljudi je vrlo upitno, ima dokle se ne docepaju vlasti, e onda pocinje druga prica.
07.05.2018 09:25
Vuk
Vuk: Plamenac to uopšte u ovom tekstu nije rekao.
07.05.2018 09:28
za parohiijana
za parohiijana: Parohjane, on kao vjerski sluga i svestenik ne bi trebao da podrzava ni jednu partiju javno, jer on je pravoslavni duhovnik a medju pravoslavnim vijernicima ima i nas koji nijesmo za DF i prosrpske partije, e to vecinu ljudi i odbija od crkve, posao je svestenika da se ne mijesa u politiku vec da se bavi crkvenim poslovima, i vrlo je smijesno da vi slusate njegove savjete, to vam je tipicni kult licnosti koje ljudi stvaraju, imate li vi svoju glavu ili morate slusati nekog drugog, ....
07.05.2018 09:29
Mate
Mate: Govori Plamenac poslije sluzbe stalno kako jedini Mandic i DF zasluzuju povjerenje. Hvali se kako je gutao suzavac sa MaNDICEM KAD su mandica hapsili. Trebali su i njega da uhapse da ne siri vjersku mrznju, jer DF i SPC sa Manidicem, Amilohijem i Plamencom u CRNOJ Gori su dva gnojna tkiva jednog bica, i treba taj gnoj istisnuti. Crkva na rumiji je njegovo maslo i maslo DF-a, zato je dobro sto se i Becic i Demokrate i URA zalazu da se makne odatle da ne narusava vise vjerski sklad nas tri vjere u Bar koje se ne dijele.
07.05.2018 09:37
za mata
za mata: Slazem se Mate potpuno.
07.05.2018 09:45
simao
simao: Ovo mi nikad nece biti jasno. Sta ima ljudi iz crkve ili upste svestena lica bilo koje vjere da se mjesaju u politicke stvari. Ljudi oni su tu da nas uce pomirenju prastanju jedni drugima, to sve religije propovjedaju..Ne pise nidje u Bibliji i drugim knjigama da su politicki aktivni i svrstavaju se na neku stranu....OVAJ SVIJET SE SKROZ IZOKRENUO DOLAZI SUDNJI DAN STA JE OVO C C C C C C C.....
07.05.2018 13:10
za simaa
za simaa: Apsolutno si u pravu , svestena lica treba da uce ljude ljubavi, prastanju, humanosti , dobroti, cim takvi ljudi stanu na jednu stranu i podrzavaju jednu ideologiju to vise nijesu svestena lica, bog ne poznaje ni Srbe ni Hrvate, ni Crnogorce vec samo ljude i ljudski rod, zato se uzasavam svestenika koji se mijesaju u politiku, imaju oni sasvim dovoljno posla i bez politike.
07.05.2018 13:48
Алекса
Алекса: А што су онда Митрополити Данило, Сава, Василије, Петар I и Петар II владали Црном Гором, ако по вама свештена лица треба само Црквом да се баве?!
07.05.2018 16:16
ZA ALEKSU
ZA ALEKSU: Boze Aleksa, pa znas li koje je to vrijeme bilo i tada su CG vodili mitropoliti, tek dolaskom KNJAZA Danila to je prekinuto, ja sam sokiran sa ovim tvojim komentarom, jesi li isao ti u skolu..
07.05.2018 17:20
Lidija
Lidija: Ja mislim da pop treba da se bavi crkvom i molitvom a ne politikom ovi nasi su se previse dali u politicare
07.05.2018 18:38
Алекса
Алекса: То је период од 1697- 1851, са кратким прекидом. У школу сам ишао, Богу хвала. Поента коментара није била када су владали Петровићи, него да схватите да човјек иако је свештено лице МОЖЕ да се бави политиком и да износи своје мишљење. Све најбоље
07.05.2018 18:50
za Aleksu
za Aleksu: Ali Aleksa to je bilo drugo vrijeme, danas neko ko je svesteno lice ne moze da se javno stavlja na jednu stranu, jer tim pravi diskriminaciju medju pravoslavnim vijernicima, znas koliko ima pravoslavnh vijernika koji se ne osjecaju srbima vec Crnogorcima i posjecuju pravoslavnu crkvu.
07.05.2018 19:58
BANJO
BANJO : OTAC JOVAN, TREBA DA PUSTI DA MU RUSE (KUCU)CRKVU, DA MU DISKRIMINISU VJERNIKE, DA NE SPOMINJE SRBE, DA APLAUDIRA VLASTI, DA STO VIDI NE VIDI I VI BI BILI ZADOVOLJNI! POP JOVAN POTICE IZ MNOGO JAKE KUCE, KOJA NIJE MNOGO DALEKO OD KUCE PETROVICA I SAD BI ON TREBAO DA CUTI, KAO SVESTENO LICE.!? ZNA ON DA JE CUTANJE, ODOBRAVANJE! ZATO OCE JOVANE, VJERNA PASTVA JE SA SPC I TOBOM. KAMO SRECE, DA JE JOS VISE, TAKO HRABRIH I CESTITIH LJUDI. ZA DF, SNP...., DO POBJEDE!
07.05.2018 20:58
Mirko
Mirko: Banjo, a na koji nacin je ta metalna skalamerija spustena na Rumiju.
07.05.2018 21:27
za Banja
za Banja: Banjo, ne zaboravi da u pravoslavne hramove u CG ne idu samo srbi, nego i mi ostali pravoslavni hriscani, pa zar ti smatras da idu samo srbi, pa to su nasi pravoslavni hramovi, a ne srpski.
07.05.2018 21:46
BANJO
BANJO : ZA MIRKA, ZA ZEMANA DPS VLADAVINE, JE CRKVA SPUSTENA NA RUMIJU! MOGLI SU SPRIJECITI, A ZASTO NIJESU, TO ONI ZNAJU. ISTO TAKO JE I SA TZV CPC, KOJA PODIZE CRKVU, BEZ DOZVOLE, NA SAMOJ OBALI SKADARSKOG JEZERA. ZAR NE!? RODILO SE, VALJA GA LJULJATI! TI BI RUSIO!? AKO NE BIH POMOGAO, RUSIO NEBIH. ZARAD NAPRETKA PORODICE. PAMETNOME DOSTA. POZ.
07.05.2018 23:37
BANJO
BANJO : ZA BANJA, NIKO VAM NE BRANI, IAKO NIJESTE SRBI DA IDETE U HRAMOVE, SPC. PA VI IMATE I CPC, TAKO DA NIJESTE UGROZENI. SPC JE INSTITUCIJA, STARA 800 GODINA. SV. SAVA JE OSNOVAO PRVO EPARHIJU 1219, NA MIHOLJSKOJ PREVLACI. TREBA LI JOS STO RECI. NAJBOLJE DA UBIJEDIS GRBLJANE DA NIJESU SRBI!
07.05.2018 23:45
ZA Banja
ZA Banja: DA ti Banjo kazem u vezi Grbljana jer mi je majka Grbaljka i odlicno znam, 90 POSTO Grbljana ovih sadasnjih je doselilo iz Stare CG, ima par starih familija , Krute, Barbe, ODZE i jos drugih koji se tretiraju kao staroosjedioci, Grbalj je bio jedna od nahija u CG Crnojevica, i Grbljani su se na svim popisima do 91 izjasnjavali kao Crnogorci, poslije 91 propagandom i Indoktrinacijom SPC mnogi su se promijenili, na zadnjem popisu 1000 Grbljana se izjasnilo da pripada Crnogorskoj naciji, 600Cpc, a 900 da govori Crnogorskim jezikom, tako da to nije to sto ti pricas, a inace Grbalj ima 28oo stanovnika., tako da nijesu svi srbi, a sto se tice hramova i crkava to su pravoslavni hramovi i ja idem i u njih ponekad jer to su hramovi pravoslavni i nalaze se u CG, a inace su privremeno okupirani od spc.
08.05.2018 09:28
ZA BANJA
ZA BANJA: BANJO moj, sto se tice CPC procitaj nesto, evo da ti preporucim Pravoslavno Crkveno pravo najveceg srpskog kanoniste NIKODIMA MILASA koje je iz 1895 i koji crkvu u CG naziva Crnogorska autokefalna crkva, uzmi Banjo Atinsku sintagmu iz 1855 pa ces vidjeti pod brojem 9 CPC, uzmi ustav KNJazevine CG pa vidi kako se naziva crkva CRNOGORSKA AUTOKEFALNA CRKVA i jos mnogo drugih , ali ovo cisto za tvju obavijestenost i da li znas da su sve crkve na NJegusima vracene CPC, u skoro citavoj Katunskoj nahiji, Cevu, NK. KO, a kad dodje novi zakon o vjerskim odnosima koji je u izradi bice druga prica.
08.05.2018 09:35
Парохијанка
Парохијанка : Српски народ ,хвала Богу , има умне и родољубиве хероје нашег времена и треба их признати чак и ако је понекад тешко издржати стид пред бољима .
08.05.2018 17:12
za parohijana
za parohijana: MA koji srpski narod, pa srbi su sastavljeni od konglomerata raznih naroda, VLAHA, CINCARA, BUGARA, ROMA , CRNOGORACA, a zamisli 500 godina turske okupacije, koliko se samo tu mijesane djece izrodilo, ne pricaj molim te, vise ste dosadili sa tim srpstvom i srbovanjem, evo znamo da postojitei ostavite nas vise.
08.05.2018 17:51
BANJO
BANJO : ZA BANJA, SVI HRAMOVI U GRBLJU SU HRAMOVI SPC. NIJEDAN NIJE CPC. NA BOVI U BOGOVI JE SRPSKA ZASTAVA, GODINAMA. 2500 PUSAKA JE BILO U GRBLJU, ZA KRALJA I OTADZBINU! STO SAD IMA PONEKI CRNOGORAC, NIJE PROBLEM. ONI SU SVOJI NA SVOME. OVAJ BROJ KOJI TI SPOMINJES JE SMIJESAN. KOJA CPC I GRBLJANI!? KAD JE MIHAILO POKUSAO DA OSNUJE PAROHIJU U GRBLJU!? ZBOG INTERESA SU LJUDI I VJERE MIJENJALI, MOJ BEZIMENI! DA JE MITROFAN BAN, ZIV, REKAO BI TI, SJEDI 1!NIJESU TE DOBRO NAUCILI. POZ. OD BANJA ZA BANJA!
08.05.2018 22:28
za Banja
za Banja: Banjo za tvoju obavijestenost u Grblju postoji odbor CPC na celu sa doktorom Popovicem, i u Grblju se po zadnjem popisu izjasnilo 1000 ljudi da su pripadnici Cernogorske nacije, 900 da govore Crnogorskim jezikom i 600 da pripadaju CPC, tako da ne vidim da je sve srpsko, a sto se tice hramova novim zakonom o vjerskim zajednicama sve ce doci na svoje, ja ti se stvarno Banjo divim kako ti sa tolikim tvojim srbovanjem mozes zivjeti u nasem Montenegru, pa podji nedje dje nema nikoga osim spc i srba, evo imas M.M. LUG, malu Krsnu, i Azanju u srbiji, tamo bi uzivao , sve srbin do srbina haaaa
09.05.2018 09:19
BANJO
BANJO : ZA BANJA, TI SI FENOMEN! PRICAS O GRBLJU. DOKTOR POPOVIC ISPRED ODBORA CPC U GRBLJU. HA, HA, HA! KOJI CRNI ODBOR!? STO SU NAPRAVILI DO SADA!? PA JADAN NEBIO, U BARU JE POKUSAO POP CPC NEKOLIKO GODINA DA SLUZBUJE I TRT! OTISAO JE. NIJE MOGAO DA MOTIVISE VJERNIKE, OSIM SACICE! U BARU, BEZIMENI U BARU, A KAMOLI U SRPSKOM GRBLJU. DJE CES NA RUSIJU! NISTA NIJESI DO SADA DEMANTOVAO, STO SAM TI RANIJE NAPISAO. TESKO JE PROTIV CINJENICA, ZAR NE, BEZIMENI!? DO NEKOG SLEDECEG, SLOBODNOG VREMENA. P.S. NIJE MI NAMJERA DA SRBUJEM, NOK KAD VIDIM DA PJENIS, MORAM ODGOVORITI, ZBOG TVOG ZDRAVLJA, A MOGA UNUTRASNJEG MIRA.
09.05.2018 14:27
za banja
za banja: Banjo ja sam sve demantovao nego ti nijesi, ja ti kazem da postoji odbor CPC i da ce po donosenju novog zakona sve biti drugacije,demantuj ti broj Crnogoraca u Grblju po najnovijem popisu , broj vijernika cpc i broj koji govori CG jezikom , moja ujcevina je u GRBLJU i odlicno poznajem situaciju, najveca indoktrinacija SPC je medju mladim ljudima , ali Banjo sve to nema veze , bitno je da je nas Montenegro suveren, da nije srpski, da je u NATOU i da ce tvoja djeca ako ih imas u skoli uciti CG azbuku sa 32 slova, uzivaj Banjo u nasem najljepsem Montenegru i u vasoj SPC koja je puna vasih novokomponovanih veljesrbba.
09.05.2018 17:11
BANJO
BANJO : ZA BANJA, PO NAJNOVIJEM POPISU, KAZES IMA, TOLIKO I TOLIKO CRNOGORACA U GRBLJU! HA, HA, HA! A PO STAROM!? ODBOR CEKA NOVI ZAKON I ONDA CETE VI UZETI IMOVINU SPC! AJDE DA VIDIMO I TO CUDO. NE ODGOVORI, KO JE I KADA, OSNOVAO, PRVU EPARHIJU U C. G.!? NIJE DALEKO OD TVOJE UJCEVINE. JA SAM UCIO SRPSKOHRVATSKI I TIM JEZIKOM GOVORE SVI MOJI. DVA SLOVA VISE I ETO CRNOGORSKA AZBUKA. CUDO NEVIDJENO. KOJIM JEZIKOM SE GOVORILO DO SADA U C. G, A BOGAMI I PO SADA!? NO JA TE CEKAM DA ODEMO DO ONOG GROBA, DA TE UVJERIM. NECES TI DOCI, BEZIMENI.
09.05.2018 17:59
za banja
za banja: A po starom popisu bilo je 100 posto Crnogoraca, a sto se tice odlaska na groblje to bi bilo stvarno degutantno, na groblju mojih predaka u Crmnici pise da su dali zivote za CRNU GORU i njenu slobodu, ali ne pise im nidje da su srbi .
10.05.2018 10:44
BANJO
BANJO : ZA BANJA, IMAM I JA CRMNICKE KRVI. POLA. NIJE DEGUTANTNO, AKO JE EDUKATIVNO. DA VIDIS DA IMA ISPISANO SVE ONAKO, KAKO SAM TI REKAO. VJERUJEM DA SU TVOJI DALI ZIVOTE ZA SLOBODU C. G., A NAPOMINJATI DA SU SRBI, NIJE BILO POTREBNO U VECINI SLUCAJEVA, JER TO SE PODRAZUMIJEVALO. OCIGLEDNE STVARI NE TREBA DOKAZIVATI. STO SE TICE GRBLJANA, SAMO MI KAZI, KOLIKO JE BILO PARTIZANA, A KOLIKO ZA KRALJA I OTADZBINU. TAJ, ALI ISTINITI ODGOVOR, BI ZAVRSIO SVE DILEME IZMEDJU NAS. OVO JE CIVILIZOVAN NACIN KOMUNIKACIJE, KAKAV JE SADA. BEZ UVREDA.
10.05.2018 18:10
Mirko
Mirko: Banjo najveci broj Grbljana je bio u partizanima, provjereno, a sto se tice toga da se podrazumjevalo, slazem se jer moji reci i moja porodica nikad nijesu ni spomenuli .,niti se osjecali srbima, samo Crnogorcima, i to provjereno.
10.05.2018 19:53
BANJO
BANJO : ZA MIRKA, MIRKO AKO U GRBLJU, NADJES, DA JE PARTIZANA BILO VISE OD NEKOLIKO, JA SAM SPREMAN, SVAKOG DANA DA TI SE IZVINJAVAM. 2500 GRBLJANA JE BILO ZA KRALJA I OTADZBINU. PARTIZANI SU BILI STATISTICKA GRESKA. SAMO PODNO STAROG BARA IH JE STRIJELJANO OKO 130!SVI MLADI I NEVINI. JEDINA GRESKA STO SU BILI KRALJEVA VOJSKA! NIKAKVI KOLJACI NIJESU, JADNICI,NIJESU BILI. MOJ OTAC, KOJI JE BIO U PARTIZANIMA, MI JE PRICAO O TOME. NI KRIVI NI DUZNI. DEVEDESETIH GOD. SU NJIHOVI POSMRTNI OSTACI, PRENESENI I POHRANJENI NA GROBLJU, PODLASTVA. TUZNO.
10.05.2018 21:56
List Crne Gore
List Crne Gore: Lijepo li se dopisujete. Svako svoje argumente. Neko ima cijelu, neko pola, neko barem malo grbljanske krvi i Grbljane ocjenjuju potomci kao nekakve 100% cg, drugi dokazuju savrse o jasno i onome sto je u Grblju tek iz mrevetica izaslo. A ovaj sa partizanima potluno je sebe i partizane ukopao: pa neznalice neka ti neko isprica sto ti partizani uradise sa zarobljenim Grbljanima u St. Baru?!? Ubise ih. Ubuse bracu, a rat se zavrsi. Ubise Srbe medju njima i 16 godisnje dijete. 77 ili 78 kovcega krenu iz Bara, jeziva povorka sakupljenih kostiju, kao svjedok bratoubilackog rata. Jos dvoje je istalo, ali su nesrecnike zatrpali s temeljima kuca. Volis li da vidis? To su bili pravi Grbljani-Srbi! Neka ti njihovi potomci pricaju. Mozda se i Sveto Marovic ne bi stidio svog najridjenijeg. Tada ih ne cijeli Grbalj i omolina docekala, a in, postenjacina u misju rupu. Nije znao. Ej, 78 kovcega!
11.05.2018 21:28
List Crne Gore
List Crne Gore: rethodnih djelova: Od prvog kluba iz 1921. godine NK “Četnik”, 1923. godine nastaje NK “Crnojević”. U godinama između dva rata klub je ostvario najveći uspjeh 1926. godine, kada je igrao finale kupa Crne Gore. Nakon rata, prvi klub na Pristanu zvao se “Jadran” i “Napredak” (Stari Bar), onda “Obnova”, pa “Tempo” a od 1949. godine nastaje "Mornar" koji i danas nosi to ime. Jedno kratko vrijeme krajem 50 - tih nosio je ime "Bar". Piše: Lazar Macanović. prof. DOKAZ O NECEMU STO VAS KOPKA SA OVOG ISTOG PORTALA. IZVUCITE STO VAS BOLI. PREKRIZITE. ZAPALITE. ARHIVA JE ZIVA, A ZIVI SU I JOS NEKI LJUDI!
11.05.2018 21:59
BANJO
BANJO : LIST CRNE GORE, SVE JE TO ISTINA, LISTU! OVU PRICU, KOJU PRICA MIRKO, NI UZ OBEZBEDJENJE, NE SMIJE POMENUTI U GRBLJU. GRBLJANI SU CASTAN I HRABAR NAROD. NA POPISU IZ 2003.JE BILO 77% SRBA. I TO U SITUACIJI VELIKOG PRITISKA. NEKA JE POKOJ DUSI, NEVINO POSTRADALIH! AMIN. JA SAM IZ PARTIZANSKE KUCE, ALI REALAN. SVE TREBA NAZVATI, PRAVIM IMENOM.
11.05.2018 23:03
List Crne Gore
List Crne Gore: Za Banja: jeste da je portal, ali treba ignorisati napumpane glave koji zele da se nave politikom. Doduse, u tome mohu i uspjeti, takvi im i trebaju. Potpuno promaseni komentari. Tema koja ima naucnu potvrdu; nije obavezna " lektira", a ono zbog pojedinaca- lupetanja o politici. Kao sto vidis ni ovi nasi vajni politicari ne znaju gdje ce i sta ce. Samo mi znamo sto nam ostavise. Zato sam i ja skrenula sa teme, jer stvarno gadjati u srce, u Grbalj, nije za preskociti. Treba da smo svjesni da je svaki rat zlo i da nikome dobra nije donio. To ne znaci da se samupimo u horde i da rusimo spomenike, vjerske objekte i sl. Sve je to jedno vrijeme- istorija. Neka stoji, neka to bude dio nase kulturne bastine. Kada se vidi, lakse se zapamti, a cita sesamo sund i elektronski tekstovi. Zato je pojedincima nesto sto je arhivirano u mozgovima onih koji su bili zaintetesovani, iznova sve sto nije po njihovom misljenju, iznova " epohalno". Pozd.
12.05.2018 14:16
pitalica
pitalica: Nije da sam neki vjernik, ali mi nesto nije logicno-ako je neko sveštenik, onda treba da se bavi vjerom i u vjeri istrajava i usavrsava se. A kod nas je normalno da svestenik ima političko mišljenje (neka ga ima, i treba), ali ne mora da koristi svoj položaj da ga drugima nameće. I ako želi na proteste, ako ga Crkva ne šalje, fino skine mantiju i ponaša se kao svaki građanin. Ali ne, treba da se zna uz koga je crkva, jer će naivni pomisliti da je uz toga i Bog. Baš! Najmanje je vjere i Baš u našim crkvama, tu vladaju novac, manipulacije i borba za vlast, taman kao i u ostatku države. Stoga neka sveštenici ne dižu sebe na pijedestal, nego neka pognu glavu i zamisle se, ako su već vjernici, kako da se spasu svojih grijehova. Protiv Plamenca ništa nemam, ali je evidentno da je daleko od slavnih predaka. Što rekli Crmničani "Plamenci su ka krtole. Najbolji im je dio u zemlju".
15.05.2018 10:54
BANJO
BANJO : ZA PITALICU, TESKE RIJECI SI UPUTIO, BRATSTVU PLAMENACA.TO NEKA TI BUDE NA OBRAZ. KO SI TO DA SUDIS SPC! JEDNA OBICNA PITALICA I NISTA VISE OD TOGA. NIKO NIJE APSOLUTNO CIST, PA NI SPC. TAKO JE U SVAKOJ VJERI. KAZES DALEKO JE OTAC JOVAN OD SVOJIH PREDAKA! E JA TI KAZEM DA NIJE! EVO GA U PRVIM REDOVIMA ZA ODBRANU SVOGA NARODA I NASE CRKVE! U OVO TESKO I SMUTNO VRIJEME, BIJE BITKU, ZA ROD SVOJ. TEBI TO NE ODGOVARA!? OCE JOVANE, SAMO NAPRIJED. IMA NAS MNOGO KOJI TE POSTUJEMO, ZBOG SVEGA STO RADITE U OCUVANJU SVIJESTI I TRADICIONALNIH VRIJEDNOSTI, NASEGA NARODA. ZIVJELI!
15.05.2018 16:42
List Crne Gore
List Crne Gore: Sramotno. Jadno. Cojstvo i junastvo samo u knjigama Marka Miljanova. Ko je ova osoba? Ja nemam ni trunku krvi ni od Plamenaca ni od bilo kojih Crmnicana. Ti si stvarno trebao sa onim Hrvatima u Austriju. Plamenci su bratstvo koje se izjasnjava kako se ko u porodici osjeca. Znaju svoj korijen. To je nemoguce preskiciti jer koje gid se istorijske arhivske gradje dotaknes pronaci ces po nekog Plamenca. I to ne bilo koga. I ne sa bilo mim u prepisci, na savjetovanjima , pri donosenju vaznih istorijskih i ljudskih odluka. A i svidjalo ti se ili ne, bio vjernik ili ateista ili druge vjere, i ovaj Plamenac- otac Jovan Plamenac ostace upisan u crkvene knjige za potomstvo. Pamtice ga kao popa i ucenog covjeka, s vjerom u Boga! A ti?
15.05.2018 21:35
Pitalica
Pitalica: Izvinite što ne stigoh da vam juče odgovorim. Prvo da bude jasno: ništa ja protiv Plamenaca nemam, niti ih vrijeđam. Samo smatram da istupi ovog Plamenca o kome razgovaramo nijesu promišljeni i odmjereni po pitanju vjere kao kod njegovih predaka. I to imam pravo da mislim, a uzrečica koju citiram je autentično crmnička. Priznaćete, mi jedni druge najbolje poznajemo. Za razliku od mnogih koji su se do prije 90-tih stiđeli da kažu da su pravoslavni, u našoj se kući slavio Nikoljdan, postilo ta tri dana (Nikoljdan, Badnji dan i Veliki petak). A onda se pojaviše novokomponovani vjernici, pa me malo jeza hvata od svega toga... Znam svoj korijen. Baš ga dobro znam, i dobre i loše stvari. Crna Gora mi je u srcu, protiv Srbije (ma ni ostalih djelova bivše Jugoslavije) nemam ništa... Dakle, vidim, nervira vas je istaknuta činjenica koja fali svim našim zemljama-niđe sistema i reda: nikad i nikud naprijed nećemo dok svako ljudski ne bude radio svoj posao. A ovako, svi specijalisti za politiku, istoriju, crkvu... nije ni čudo ni đe smo, čudo je što smo uopšte opstali pokraj tolike puste pameti. Plus, toliko strasti u ovim prepiskama! Usmjerite je na supruge, dako bude više đece, a i vi ćete biti sretniji!
16.05.2018 10:14
BANJO
BANJO : ZA PITALICU, PONOVO VRIJEDJAS! KAZES, OVOG PLAMENCA! ON NIJE OVAJ, ON JE, OTAC JOVAN PLAMENAC. NIKO TI NE BRANI, DA BUDES, TO STO HOCES, ALI VISE POSTOVANJA, PREMA OCU JOVANU I OVIMA STO NIJESU, KRTOLE! STO SE STRASTI TICE, IMAM JE DOVOLJNO I U OVIM GODINAMA. ONAKO USPUT, OSTVAREN U ZIVOTU I KAO OTAC I KAO DJED. BEZ ZLURADOSTI, POZ.
17.05.2018 07:56
Ostavite komentar
Ime / nadimak:
Komentar:
Ћирилична верзија
Pišite nam
Podijelite sadržaj na:
Izdavač:
Srpska narodna čitaonica - Bar